Město Polička

JARO A LÉTO - Žďárskými vrchy přes Jimramov, Sněžné a Březiny - Celodenní výlet na kole

Náročnost trasy: vhodné pro středně zdatné cyklisty na silničních kolech i rodinu se staršími dětmi, trasa vede po silnicích převážně 3. třídy

Délka trasy: 51 km

Výchozí bod: Polička

Zajímavá místa: Jimramov, Štarkov, údolí Fryšávky, Sněžné, Milovy, Březiny, Drašarova lípa, Pustá Rybná, Borová, Oldřiš

Místa občerstvení: Jimramov, Sněžné, Milovy, Březiny, Pustá Rybná, Borová

Z Poličky se vydejte přes Kamenec, Sádek a Borovnici do Jimramova. V Jimramově se nachází rodný dům spisovatele J. Karafiáta autora Broučků, malebné náměstíčko s klasicistními domy a starou radnicí a renesanční zámek z r. 1586. Silnička vás odtud zavede údolím řeky Fryšávky, přes Nový Jimramov, kolem zříceniny hradu Štarkov (ze 13. stol.) až k silnici vedoucí do Sněžného. Tady odbočíte vpravo a projedete obcí Sněžné (v místě barokní kostel a fara, působiště mnoha malířů). Silnička vás dovede až k Milovskému rybníku, kde se můžete koupáním příjemně osvěžit. Cestou ze Sněžného jsou již vidět kopce, často skalnaté, dosahující výšky více než 800 m n.m. Od rybníka pokračujte směrem na Svratku a po 1 km odbočíte vpravo na Březiny. Podél řeky Svratky projedete Březinami. Na křižovatce za obcí odbočíte vlevo a kolem Drašarovy lípy dojedete do Pusté Rybné. Za stálého stoupání se dostanete na křižovatku pod Luckým vrchem, odbočíte vlevo a sjedete do Borové. Do Poličky se vrátíte přes Oldřiš, Sádek a Kamenec.